COOP fra rød til grøn i stort konceptskifte

Det er nok ikke gået din opmærksomhed forbi, at Coop har udrullet et nyt koncept for nylig? To butikker er udvalgt som test-butikker af det nye koncept. Den ene butik er i Hinnerup nord for Aarhus og den anden i det flotte Codanhus på Frederiksberg.

Tanken bag det nye koncept er at skabe en ny position til den kommende Coop kæde, som ‘hverdagsmarked’. Testbutikkerne er en forløber for den nye Coop-kæde, der samler Kvickly, SuperBrugsen og Irma – og det er planen at kæden skal slå dørene op landet over, i løbet af 2024.

Hos Amstrup Skilte har vi været med på en del af rejsen, og har bl.a. været med til den fysiske udvikling af flere elementer – bl.a. en stor flot statement wall, som kan ses fra to sider, med hver sit budskab – en såkaldt ‘lenticular wall’. Derudover har vi produceret en masse forskellige materialer til indvendig skiltning – fra loft til gulv, på kølere, reoler og ved betalingskasserne…

Det har været en meget spændende proces at deltage i for os, og vi har fået brugt hele vores faglige værktøjskasse – fra grafisk udvikling til produktion og logistik og montage. Alt var on point og klar til kunder ved store åbningsfest den 1. december.

Tanken er, at at Coop skal justere konceptet efter kundernes feedback.

Har du mon selv har set en af deres nye butikker?